/, Infantil, P5/LA IMPORTÀNCIA DE LES CONVIVÈNCIES

LA IMPORTÀNCIA DE LES CONVIVÈNCIES

Aquest mes de maig es concentren la gran majoria de les colònies o convivències escolars. Alguns nens marxen per primera vegada i han d’afrontar la por de passar una o dues nits fora de casa; altres repetiran aquesta experiència amb molta il·lusió. En qualsevol dels casos, es tracta d’un “esdeveniment important” per a tota la família que aporta “beneficis significatius” per al nen.

Quan l’infant es troba en un context diferent i més relaxat, com el que brinden les colònies, “mostra altres facetes de la seva manera de ser”, alhora que descobreix aspectes nous dels companys d’aula. I així enforteix les relacions amb els amics, gràcies sobretot a les moltes activitats d’equip que comparteixen. “Són dies per enfrontar-se a situacions noves, dies de posar-se límits i de guanyar autonomia”. De fet, molts pares tenen la sensació que el fill se’ls ha fet gran en tornar de colònies.

Aventura, descobriment, por, enyor, exaltació, neguit, coneixement dels altres… “Les reaccions són variables, però en general els nens gaudeixen de les colònies, sobretot si van alguns dies a llocs diferents d’on resideixen habitualment”.

Hi ha nens, però, als quals anar a colònies els causa angoixa i por per haver-se de separar dels pares. Una manera de trencar aquests sentiments i que l’infant es mostri més receptiu és fer-li “invitacions progressives” de poder dormir fora de casa durant el curs, a casa de familiars o amics. Per tant, és bàsica l’actuació dels pares: “El secret és normalitzar la por (“entenc que et sentis així”) i oferir seguretat davant la situació (“confio que et sentiràs a gust i ho passaràs bé”)”. Si el nen veu que els pares estan tristos i angoixats, “no trobarà la seguretat emocional que necessita per fer un pas més cap a la seva autonomia”

Es recomana que els pares visquin el moment amb normalitat. Per fer-ho, només cal que recordin com es sentien ells quan anaven de colònies. A més, “poden aprofitar l’avinentesa per fer activitats que no poden dur a terme amb els nens”. I si tenen altres fills, aquests dies també són una bona oportunitat per fer “activitats diferents amb ells”.

By | 2018-05-23T10:16:33+00:00 maig 23rd, 2018|Escola, Infantil, P5|