/, Infantil, P3, P4, P5/EL LABORATORI DE LLUM D’INFANTIL

EL LABORATORI DE LLUM D’INFANTIL

Aquest trimestre hem preparat un espai on oferim als nostres nens i nenes múltiples possibilitats per  experimentar i aprendre totes les característiques de la llum: EL LABORATORI DE LLUM D’INFANTIL!

Per què li diem “laboratori” i no “aula”? Perquè aquesta no és una aula qualsevol, aquest espai és fosc, màgic, juguem, aprenem, fem jocs d’ombres de colors, escrivim amb colors brillants, creem i composem imatges, dibuixem amb la llum, descobrim textures, treballem… Fem ciència!

Aquest espai multisensorial que hem creat està inspirat en l’enfoc pedagògic Reggio Emilia. A la nostra escola hem volgut crear un espai d’aprenentatge atractiu i acollidor que animi als nostres nens i nenes a participar en activitats d’aprenentatge a través del joc.

Aquest espai està totalment a les fosques, on la única llum és la de la proposta d’aquella setmana. Els nens i nenes se senten atrets naturalment cap a la llum. D’aquesta manera  s’aconsegueix impulsar la concentració i es promou que el centre d’atenció sigui l’activitat a realitzar, quedant inexistents els imputs del voltant que puguin distorsionar en aquell moment.

L’infant aprèn a través dels sentits, s’obre pas al món jugant i experimentant, provant i comprovant.

Des del joc amb les ombres fins a l’experimentació amb els materials més sofisticats, els infants investiguen les propietats de la llum i del color, es fan hipòtesis i comproven els resultats. Les seves cares són de fascinació al entrar a aquesta aula, es meravellen per les ombres, o pels reflexes del sol… i ja no cal esmentar la festa que fan quan es descobreix un Arc de Sant Martí que es reflexa per la finestra i decora el terra.

L’ambient de llum ofereix una oportunitat de jugar a través de la llum i el color, convertint l’activitat científica en un centre d’experimentació i expressió artística.

De quina manera presentem propostes de llum als infants?

Aprofitem els desdoblaments de psicomotricitat per poder venir quinzenalment a jugar amb la llum en petit grup. En aquesta aula hi trobem diferents propostes que anem canviant cada setmana perquè sigui més motivador tot plegat.

Dibuixar a la sorra de platja, fer grafismes lliures sobre sorra de taronjas o llimones, utilizar rotuladors que brillen, construir a les fosques, fer ombres de colors, jugar amb miralls, fer barreges de colors a l’aigua, observar flors i fulles sobre la taula de llum, fer seriacions que brillen, treballar el nostre nom, projectar objectes sobre nostre …

A través d’elements lluminosos  creem  tantes situacions, escenes, experiències i invents com es puguin imaginar.

Una simple provocació o presentació de materials canvia radicalment amb la incorporació d’una petita llum.

I és així com la llum, un concepte científic i natural, es converteix en art i joc.

Us esperem al nostre laboratori de llum!

Les Mestres d’infantil 🙂

By | 2019-04-11T07:44:47+00:00 abril 11th, 2019|Escola, Infantil, P3, P4, P5|