//SORTIDA AL PARLAMENT, 6è

SORTIDA AL PARLAMENT, 6è

El passat dimecres dia 22 de maig tot l’alumnat de 6è vam anar d’excursió a Barcelona, concretament vam anar a fer una activitat que porta per nom “Sóc diputat/da” al Parlament de Catalunya.

Durant varies sessions prèvies a la sortida, vam estar treballant a l’aula per tal de fer 4 grups i crear un programa que presentaríem el dia de la sortida al Parlament.

Així doncs, un cop feta la nostra proposta vam anar al Parlament i allà, cada portaveu de cada grup parlamentari va exposar les 5 propostes del seu programa electoral. Un cop explicades es va generar un torn de debat on els diferents diputats de cada grup preguntaven als portaveus possibles dubtes que els havien quedat.

En acabar va arribar el torn de les negociacions ja que cap partit arribava a la majoria absoluta per si sol, així que van haver de fer unions i pactes entre ells per al final poder realitzar una sessió d’investidura en la qual va sortir, per majoria absoluta, escollit el president de la nostra classe.

Per últim el president va escollir els seus consellers i conselleres per poder formar un govern.

Va ser una experiència molt vivencial que ens va fer entendre tot el procés de les eleccions i a més ens va agradar molt i vam gaudir al màxim. Abans de marxar vam poder fer una petita visita a l’hemicicle, la sala on es realitzen els plens del Parlament.

Us deixem unes quantes imatges de la sortida en aquest enllaç (clic aquí).

By | 2019-05-27T06:47:03+00:00 maig 27th, 2019||