/, , Cicle superior/ENIGMA MATEMÀTIC a Cicle Superior

ENIGMA MATEMÀTIC a Cicle Superior

Aquest any dediquem una hora a la setmana a treballar les matemàtiques de manera més manipulativa o experimental per anar adquirint raonament lògic així com habilitat i agilitat mental.

En aquesta ocasió us presentem una activitat que hem fet tots els alumnes de Cicle Superior on ens vam haver de convertir en experts matemàtics i investigadors per esbrinar alguna cosa ben curiosa sobre els nombres, i ara us proposem a vosaltres que també intenteu esbrinar què passa: agafeu un nombre de 4 xifres (per exemple el 1436), tot seguit cal ordenar les xifres de manera que se’n obtingui el número més gran (6431) i també el més petit possible (1346). Un cop tenim aquests nombres cal restar-los entre ells (6431-1346=5085) i fer el mateix procediment amb el nombre resultant (5085), en cas que el resultat sigui un nombre de tres xifres caldrà afegir un 0.

Què hi dieu? Trobeu algun patró que es repeteixi? Els nostres alumnes de cicle superior són ja uns experts matemàtics i van arribar a una bona conclusió amb la qual vam poder conèixer un dels molts matemàtics importants que hi ha hagut a la història: Kaprekar

Per si no us en sortiu us deixem un enllaç on podreu trobar el plantejament abans mencionat juntament amb la seva resolució i conclusió final i una mica d’informació sobre Kaprekar.

By | 2019-11-19T15:09:10+00:00 novembre 19th, 2019|, , Cicle superior|