/, , , Cicle mitjà, Cicle superior, Sin categoría/Treball cooperatiu dins de l’àrea de medi

Treball cooperatiu dins de l’àrea de medi

Com ja sabeu, a l’escola fem un treball cooperatiu dins de l’àrea de medi.

Aquest any a quart  treballem de forma cooperativa el tema dels sentits, els nens i les nenes cercant la informació, la seleccionen  i després la interpreten i la elaboren en els formats  proposats. Però el treball cooperatiu no és col·locar els alumnes en grup i dir-los que treballin junts, sinó que cal estructurar les tasques que se li assignen  a cada alumne i que les dugui a terme  perquè facin un veritable aprenentatge.

Com a docents tenim el repte de passar d’una estructura d’aprenentatge individualista o competitiu a una estructura d’aprenentatge cooperatiu.

L’aprenentatge cooperatiu no solament té una repercussió directa en els continguts i els aprenentatges de les diferents àrees del currículum, també té una incidència en quant les relacions interpersonals, l’esforç per millorar l’adaptació psicològica i les competències socials.

Si voleu més informació us deixem el document de XTec sobre les metodologies cooperatives. metodologies_treball_cooperatiu

By | 2019-11-21T15:48:16+00:00 novembre 21st, 2019|4t, , , Cicle mitjà, Cicle superior, Sin categoría|