//Els i les alumnes de quart fem robòtica educativa a la classe.

Els i les alumnes de quart fem robòtica educativa a la classe.

Però què és la robòtica educativa?

La robòtica educativa  és un revolucionari sistema d’ensenyament interdisciplinari que exposa als alumnes davant diferents tipus de coneixement i que els prepara per enfrontar-se de manera conscient davant els desenvolupaments tecnològics del món contemporani. Aquest sistema combina els ensenyaments de Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques, però al mateix temps, potencia les àrees de lingüística i la creativitat.

Per què serveix la robòtica educativa,?​

La premissa d’aquest nou sistema d’ensenyament és “aprendre jugant” i, en aquest sentit, totes les classes estan potenciada per un caràcter lúdic. A pesar que els coneixements són bastant importants i seriosos, s’ha trobat en el joc un sistema d’ensenyament efectiu, sobretot en termes de tecnología.

Recordem que la robòtica al món contemporani està a tot arreu, i que generalment els nens tenen contacte amb ella com a usuaris a través del joc, llavors, seria molt desencertat acostar-los a la programació i la creació d’una altra manera.

Dit això, la robòtica serveix no només per motivar als estudiants a programar, raonar de manera lògica i crear  dispositius, sinó també per relacionar-se socialment, treballar en equip i finalment, entendre el potencial de la intel·ligència humana i la profunditat de la intel·ligència artificial.

I què fem a quart  quan parlem de robòtica educativa?

Els alumnes de 4t hem treballat el càlcul d’angles amb l’ajuda del Probot, un robot seqüenciador que a través del codi donat, permet fer dibuixos d’allò que volem. Els alumnes programen el robot i aquest dibuixa figures geomètriques i també segueix els circuits marcats per ells.

A més els i les alumnes també fan servir altres aplicacions de programació com scracht, lightbothour…

Us deixem uns vídeos per veure el que han fet a classe dins dels racons de mates.

Si vols més informació pots visitar  la pàgina del Departament d’educació de robòtica educativa, clicant  la imatge.

future-158295_960_720

By | 2020-01-16T15:26:03+00:00 gener 16th, 2020|4t|