/, P3/El protagonista de la setmana

El protagonista de la setmana

Bon dia famílies,
En l’article d’avui us parlarem de l’activitat del protagonista que fem a P3, el primer any que la majoria dels nens/es arriben a l’escola dels grans i comença una nova etapa on viuran moltes aventures i experiències.

L’activitat consisteix que durant una setmana del curs, un infant concret de la classe és el protagonista de la setmana. El dilluns d’aquella setmana porta mig emplenat un llibre que l’escola ha facilitat a la família. En aquest llibre, s’ha posat fotos de quan era petit, de la seva família, amics, les característiques d’aquell nen/a, el que li agrada fer… El dilluns l’infant compartirà i explicarà als seus companys/es el llibre i també, durant la setmana, podrà portar objectes que són significatius per a ell/a. Amb tots els elements que va portant durant la setmana, farem un racó a la classe amb una fotografia seva.

La segona part d’aquesta activitat consisteix que el divendres a la tarda, la família ve a la classe a fer una activitat amb el grup. És un moment molt esperat pels infants i que viuen amb molta emoció. La tutora s’encarrega de fotografiar aquest moment amb el qual després acabaran de complementar el llibre del protagonista. El llibre tornarà a casa perquè la família el pugui veure acabat i compartir-lo amb el seu fill/a i desprès tornarà a la classe per a que els nens i nenes recordin aquell moment. A final de curs cada infant es queda el seu llibre com a rècord.

Aquesta activitat ajuda al desenvolupament socioemocional dels infants, es treballa l’autoestima, la socialització, el llenguatge, el fet de compartir experiències amb els companys/es cohesiona el grup…

És una activitat que ens encanta i tenir-vos a classe és un gran privilegi. Moltes gràcies per la vostra participació i col·laboració.

By | 2020-01-21T11:29:55+00:00 gener 21st, 2020|Infantil, P3|