//Què és una Ecoesfera?

Què és una Ecoesfera?

Voleu saber què és una Ecoesfera?

Doncs als alumnes de 4t també els ha sorgit aquest dubte, per això han volgut tirar endavant un projecte per saber què és una ecoesfera.

El primer que vam fer va ser investigar què era.  Els alumnes van buscar  la informació i em van extreure això:

Es tracta d’una esfera tancada que recrea un ecosistema , on hi ha productors primaris (plantes o algues), consumidors primaris (microorganismes) i consumidors secundaris (en general macroinvertebrats de mida petita).

Dins d’aquesta esfera hi ha un sorra, aigua i éssers vius .

La idea és que la ecosfera pugui generar tots els cicles bioquímics imprescindibles per al desenvolupament i manteniment de la vida independent de l’exterior, almenys en part ja que l’energia que utilitza aquest sistema sí que prové de l’exterior.

Després han van sorgir dubtes  sobre què és un ecosistema, tipus d’ecosistemes, funcionament…

Per donar resposta a totes aquestes preguntes s’ha creat aquesta pàgina per tal que els alumnes puguin resoldre’ls. Clica la imatge

Per tant ara només ens queda tirar endavant el projecte i muntar la nostra ecoesfera.

Quina material necessitem?

• Un pot de vidre que tanqui herméticamente.
    • Una mica de sustrat, sorra d’acuari..
    • Unes  plantes per poder posar a dintre.
    • Una mica d’aigua d’una bassa.

Per saber més com fer una ecoesfera podeu veure aquest vídeo.

By | 2020-01-23T16:12:35+00:00 gener 23rd, 2020|4t|