/, P4/5è PREPARA ACTIVITATS PER P4

5è PREPARA ACTIVITATS PER P4

Els alumnes de 5è i P4 seguim treballant junts. Aquesta vegada hem unit les nostres forces tots els de 5è per preparar algunes activitats d’identificació de lletres i construcció de paraules per als més petits, i és que vam tenir una gran idea que us volem explicar a tots!

Tot va començar un dia que els nostres mestres ens van proposar preparar algun activitat per als fillols i filloles de P4, i entre altres coses vam pensar que estaria bé amagar-los unes quantes lletres al pati i que ells les busquessin i formessin paraules, el que no sabíem nosaltres era que això encara era força difícil per als de P4 i les mestres dels petits ens van dir que comencéssim per amagar les vocals. Així doncs, ens vam posar a treballar per preparar totes les vocals en diferents colors, retallar-les, plastificar-les i concretar un dia per trobar-nos tots/es i fer l’activitat conjunta.

I va arribar el dia, primer de tot vam amagar les lletres al pati d’infantil i tot seguit els vam explicar als infants de P4 què havien de fer: buscar una vocal, dir-nos quina era, saber si formava part del seu nom i/o del nom del seu padrí i ajuntar-se amb el grup de vocals del mateix color que el seu. Bé, us hem de dir que pel camí vam prendre algunes vocals que no hem tornat a trobar, algú les va amagar massa bé, però per la resta va anar genial! Tant bé que vam quedar un altre dia!

En la següent sessió conjunta van ser els fillols els que van amagar les vocals, els va fer molta gracia que els grans les haguéssim de trobar i quan ho vam aconseguir  els vam fer pensar en alguna cosa de l’aula que comencés per aquella vocal. Ho  van fer tant bé que vam decidir anar més enllà, i preparar lletres que formessin paraules senzilles.

Així doncs, els alumnes de 5è vam escriure totes les inicials dels noms dels nostres fillols i entre tots vam anar ajuntant les lletres per formar paraules amb aquelles lletres. Al final ens van sortir les paraules: casa, nena, bombers, pinya, pati i hola. Vam tornar a fer les lletres de les paraules en cartolina (cada paraula d’un color), les vam retallar i plastificar per amagar-les de nou al pati.

Quan va ser el dia els hi vam explicar l’activitat als de P4 que estaven molt emocionats i impacients per saber què era. Aquesta vegada havien de buscar les lletres segons el  color que els hi havíem indicat, ajuntar-se en grups segons els colors de les lletres, identificar-les i intentar formar la paraula que tocava, ens van deixar sorpresos de lo bé que ho van fer! I inclús els hi vam proposar que intentessin formar altres paraules unint altres lletres de diferents colors, i amb una mica d’ajuda nostra també ho van aconseguir.

Estem molt emocionats i contents de poder preparar totes aquestes activitats, i ens encanta compartir aquestes estones amb els nostres fillols i filloles de P4, veure com aprenen gràcies a les nostres activitats és genial! Us mantindrem informats de les activitats que anem pensant i creant per als més menuts.

By | 2020-02-03T07:31:47+00:00 gener 31st, 2020|, P4|