Després d’uns mesos tancada per les restriccions del Covid, hem tornat a engegar el projecte de l’aula de llum!

Aquesta aula de llums i colors està destinada a desenvolupar la capacitat creativa dels nens i nenes d’educació infantil de la nostra escola, mitjançant diverses tècniques i materials.

L’infant aprèn a través dels sentits, s’obre pas al món jugant i experimentant, provant i comprovant. L’ambient de llum ofereix la oportunitat de jugar a través de la llum i el color, convertint l’activitat científica en un centre d’experimentació i expressió artística.

A la nostra escola hem volgut crear un espai destinat a aquest treball. Es tracta d’un espai on experimentar totes les característiques de la llum.

En aquesta aula els nostres infants hi trobaran diferents materials on la foscor serà la protagonista, sempre amb uns punts de llum com per exemple un retroprojector, tres taules de llum, lots…. o un racó on hi haurà instal·lada una cova on els infants podran jugar amb objectes i materials fosforescents, on podran crear, comparar…tot un món màgic que ajudarà a no tenir por a la foscor sinó tot al contrari, a gaudir d’ella.

Però… què fem a l’aula de llum?

• Dibuixem sobre la taula de llum:

• Descobrim les nostres lletres i les dels nostres comanys:

• Juguem dins la nostra cova màgica:

• Experimentem amb sorra de platja i la sal:

• Experimentem barreges de colors amb colorants diluïts amb aigua i pintures:

• Ens relaxem observant i provem les possibilitats del material que tenim davant:

• Les activitats d’escriptura amb lletres mòbils i les activitats matemàtiques amb materials translúcids de colors fan que cadascuna es converteixi en un moment màgic.

• Experimentem amb la llum negre i la pintura fluorescent:

• Gaudim de construccions fluorescents:

• Potenciem la imaginació amb dibuixos fluorescents:

Com veieu, l’aula de llum és un recurs fantàstic per afavorir la creativitat i la descoberta.