Per fi, després de tots aquests mesos de restriccions, tota l’escola de P4 a 6è hem pogut gaudir de nou d’uns dies de colònies!

Les colònies reforcen la cohesió del grup-classe i es basen en activitats vivencials, adaptades a cada grup d’edat.

Són una eina educativa que posa a disponibilitat de les mestres un espai on promoure la curiositat innata dels infants, la descoberta naturalística i l’aproximació científica.

Hem anat a diferents cases de colònies:

• P4-P5, 1r, 3r i 5è hem anat a Castelldefels, a la casa Artur Martorell.
  • 2n, 4t i 6è hem anat a Solsona, a la Carral.

Des de l’escola, creiem que les colònies són una part molt important pel benestar emocional dels nostres nens i nenes. Els infants viuen moments inoblidables amb els seus amics, moments i situacions que ens ha fet créixer com a persones.

Des de P4 a 6è, les colònies ens han brindat l’oportunitat perfecta per conèixer nous amics en un entorn ben allunyat de la nostra escola.

Aquests dies, han facilitat les bones relacions i han reforçat l’enllaç emocional que ens uneix amb els amics i els companys.

L’estona de xerrar fins a dormir, les confidències i la diversió a les fosques del joc de nit, els balls a la discoteca…Hem construït moments que cohesionen i uneixen el grup com mai.

Les colònies reforcen totes les àrees curriculars del treball a l’aula i ajuden a ambientalitzar el projecte educatiu.

• Promouen la descoberta del territori i la identitat cultural.
  • Afavoreixen la convivència, la cohesió de grup i el treball en equip.
  • Enriqueixen les relacions personals dins el grup.
  • Promouen la curiositat, la descoberta naturalista i l’aproximació científica.
  • Fomenten la conservació de l’entorn, la sostenibilitat i l’amor per la natura.
  • Estimulen l’autonomia personal, la confiança i l’autoconeixement.
  • Es basen en activitats experimentals i vivencials significatives pel desenvolupament els infants.
  • Ajuden a adquirir hàbits saludables i solidaris.
  • A partir d’activitats i jocs en equip, ajuden a desenvolupar habilitats físiques, manuals i d’estratègia.

Les colònies són una experiència inoblidable!

Us deixem un petit recull del que han estat aquests dies per nosaltres: